Ringsignalen - det största hotet mot Gudstjänsten

Det blev melodifestivalen ändå. Varför, varför? Ärligt talat... jag vet inte. Det var inte bra. Ok, jag tycker inte om Carola, men jag tycker ändå att hon förtjänade att gå vidare. Jag tycker verkligen inte om de där flintskalliga mupparna. Aja, whatever!

Efteråt blev det dansmatta och singstar hela kvällen. Till typ halv tre. Jobbigt att gå upp sen klockan tio för att gå på en jäkla gudstjänst. Nej, nej, nej! Jag är inte troende. Tänk inte så! Det var på uppdrag av skolan jag var där. Har nämligen en uppgift i religionen att göra det. Det var... hmmm... annorlunda. Och nu var jag ju inte på någon vanlig svenska kyrko- gudtjänst, utan detta var en frikyrka.  Det var intressant. Och min väns mobil ringde mitt i bön. Det var... pinsamt.  Speciellt pinsamt också, eftersom vi redan innan fått en del konstiga blickar för vår främlighets skull. Ej bra.

Sen stack vi snabbt som bara den där ifrån. Nu sitter jag här och är väldigt trött.

  Ha det skönt. Halleluja!

Melodifestival och frikyrka. Perfekt:
image13
(Expressens fina bild och text)
 

Kommentarer
Postat av: Hampus

Tyckte du? Jag tyckte att Stina-Lee var sjukt jobbig. Hon visste inte ens vad hon snackade om. Men jag älskar blondinbella :) Ha det bra!

2008-02-17 @ 13:16:41
URL: http://elvish.blogg.se

Skriv för sjutton!:

Vad kallar du dig?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Var kan jag hitta dig?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0